Saturday, December 11, 2010

jangan! faham??

terlebih dahulu ku utarakan kata maaf yg ikhlas sekiranya post ini akan membuat sape2 terasa. terkecik @ termakan hati.. harap maaf.

kepada mereka yg lebih tua dr aku, x punya apa2 prtalian dgn aku, n berjantina LELAKI, tolong lah, tolong lah saya merayu di sini memohon agar kalian kurgkan penggunaan bahasa yg tidak berbudi itu. aku ulang lg, yg tidak berbudi! yg mana langsung x terjumpa makna @ ayat tersebut di mana2 kamus yg di jual di pasaran.

aku sgt la, SANGAT2 alah dgn mereka yg selamba badak menggunaka kata2 kasar yg berunsur maki hamun mencarut sperti: b***, f***, ci***, su**, si** dan seangkatan dengan nye...

sbb?? telinga aku panas ok, PANAS! bile perkataan2 itu terpaksa di serap oleh alat pendengaran aku...

itu juga membuktikan yg kalian2 ini miskin budi bahasa... aku sgt brsimpati ya! sangat! klu stakat kwn2, rakan sebaya yg rapat dan terbiasa, aku x kan mkn hati. tp, bile masuk kedai2 baju di pusat beli belah ni, bile promoter lelaki, mggunakan bahasa yg buat aku pndg rendah pd dia dan sekaligus, mematikan niat untuk berada di dlm kedai itu. harap maaf la ye...

dan lagi satu, apa function anda menggunakan bahasa2 kasar itu ketika bekerja?? rezeki lg susah mari adalah! bukan itu saja, pahala pun terbang! dan sesungguhnya kata2 sperti itu bila dituju kan kpd org lain, setelah 44 kali disebut, maka malaikat amin kan dan ia akan dibalikkan semula. hah! mahu ke??? sanggup??

jadi, sendiri ada akal, bole fikir mana baik dan buruk, so, pandai2 gunakan akal yg telah dikurnia kan ALLAH kpd umatNYA...


tinta penulis: cuba gantikan kata2 kasar itu dgn menyebut nama2 ALLAH... kan lebih elok. pahala pun dapat :D

No comments:

Post a Comment